tisdag 24 juni 2008

Lite plantering

Vi har varit på kalas idag. Med oss hem fick vi plantor av diverse sort. Eller vi och vi. Det var liten dotter som fick så det är hennes nu :) Hon gillar växter men jag antar att hon behöver en hjälpande hand. Jag kommer inte ihåg allt vi fick. Tomat, gurka, rosmarin(?) och var det någon stark kryddväxt? Ja, ni ser, minne som en gammal häst! Liten dotter hade luktärt som hon planterat på förskolan så den tog vi ut och sen fixade vi lite med krukor och sten. Blev riktigt fint men gurkan slokar nu. Hoppas den reser sig upp imorgon!

Såhär blev det på framsidan. Lite trevligt! Jag har inga rabatter utan bara en häck på framsidan. Vet inte riktigt vad jag ska göra och hur.


Här är tomaterna och jag har för mig att den förra ägarinnan sa att det var svarta tomater!!??!! Finns det verkligen? En ängel hamnade på krukan så blev det lite liv.

Hittade en "gammal" låda med text på. Tog ut den så får det bli ett senare bekymmer vad som ska vara i den.


Min gamla vattenkanan i zink. Trevlig men lite stor att vattna med. Jag gillar zink men har egentligen inte mycket av det.

Så, det var det roliga vi pysslat med nu på kvällen. Tidigare var vi på kalas. 1 och 6-års kalas. Trevligt att sitta still och tala och bara vara. Pojkarna lekte och liten dotter ville, som vanligt när vi är borta, vara i mitt knä.

Nu ska jag krypa ner med min bok!

Kram Lisa


Inga kommentarer: