onsdag 4 juni 2008

Examen Och vad jag gjorde för 10 år sedan!

Idag var det den stora dagen. Sonens första examensdag. Som han längtat och som de tränat på alla sånger. Kan tro att det vara många som fick tårar i ögonvrån när barnen sjöng och några barn spelade instrument. Härligt! Här står alla barn upställda på baksidan och sjunger.


Här är dottern. Hon valde klänning själv och tyckte hon var ovanligt vacker dagen till ära. Lite smink tjatade hon till sig men jag tror den rosa ögonskuggan försvann rätt fort.


Efter sången åt vi pastasallad på baksidan vid skolan med mormor och farmor. Senare tog vi kaffe och marängtårta med grädde och jordgubbar i vår paviljong hemma i trädgården. Nu har vi en tradition för varje examen. Barnen älskar tårta och de åt upp nästan hela själva.


Det var en hälig dag och sonen var nöjd. Lite sorgligt att säga "Hej då" till de snälla fröknarna. Men jag vet att han får en bra magister och fröken till nästa år och det ska bli roligt när han börjar 1:a klass och det blir "riktig" skola.


Har fått en utmaning av min granne Hanna som har bloggen
http://detstoragrahuset.blogspot.com/ så här kommer mina svar:
1. Vad gjorde du för tio år sedan?
Oj, inte helt lätt att komma ihåg. Jag och mannen bodde fortfarande i vår lägenhet inne i stan. Vi hade en mysig 2:a och hade börat leta hus. Jag jobbade på samma jobb som jag gör idag så jag tror nog att livet var ganska lika som idag fast utan barn då :)

2. Fem saker på din att göra-lista:
Hänga tvätten som just är klar.
Tapetsera barnens rum och oragnisera leksakerna. Nu kan man knappt städa upp för det är så rörigt och mycket av allt.
Fixa lite uteblommor. Just nu har jag bara några trötta penseer på framsidan :(
Ordna klart barnens första album. Jag har gjort egna där jag skrivit mycket och har en massa bilder. Är inte riktigt klar med dotterns och sen vill jag göra varsitt albummed viktiga bilder från deras barndom. Jag är nyfiken på scrapbooking men det förblir nog en dröm.
Nytt badrum, men det är nog lite långt ner på listan tidsmässigt men får ändå stå där för det måste göras.
3. Godis du gillar?
Jag älskar allt smågodis och fick jag skulle jag äta massor varje dag. Jag gillar det mesta men surt och lakrits är bäst! Däremot är jag inte så förtjust i choklad och jag antar att jag är ovanlig för jag har aldrig köpt en chokladkaka själv och ätit upp den. Det ni :)
4. Saker jag skulle göra om jag var miljonär:
Det är nog inget jag drömmer om men vann jag så säger jag "Tack" och reser med min familj, ger lite till nära och kära, samt köper ny bil och kanske bygger om huset.
5. Platser jag bott på:
Jag är född i göteborg, uppvuxen i Borlänge och har även bott i Falun och Stockholm.
Kram Lisa

Inga kommentarer: