måndag 9 juni 2008

Varmt, fläkt och brand!

Hoppas ni alla har det bra i sommarvärmen. Idag är det mindre varmt och mer blåsigt men oj, vad varmt det varit. Våra sovrum ligger högst upp i huset och direkt under taket och där är det varmt kan jag lova. Enda sättet att överleva är en fläkt. Jag tappade rösten några dagar och om det var fläkten eler något anat låter jag vara osagt men hes var jag.


Vi var och badade hela familjen igår. Jag gick i till magen sen tog det stopp. Iskallt! Sonen badade och vågade tom flyta emd sin simring. han är lite badkruka. Dottern gillar vatten mer men tyvärr klämde hon fingret i bildörren och kunde inte bada.


Idag har jag gjort en god gärning. Vi hade en hemsk brand i vår stad där 8 hus blev förstörda. Eftersom vi har en lägenhet för uthyrning i vårt hus som snart blir ledig ringde jag och kolade om det var någon barnfamilj som blivit hemlös. Då får de gärna hyra här! Vi bor inte så långt från branden. Får se om någon hör av sig. Tänkte mest på barnen. Inte lätt att hitta en lägenhet.
Nu ska jag åka och jobba. Kram och ha en bra dag!

3 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej LIsa!

Ja du, det var en god gärning du gjorde.
fruktansvärt med branden. Har tänkt så mycket på de drabbade. Nu kollar jag ÄNNU mer noggrannt på allt innan jag går ut eller lägger mig.

Ha det så gott!
Kram Hanna

Anonym sa...

Hej!Du är otrolig du Lisa som tänker på alla.Du har ett stort hjärta.Oj vad jag saknar er alla från skolan,nu har allvaret börjat.... jobbar så svetten sprutar!!!! Sköt om dig! Många kramar Maria

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Lisa!

Hemligheten med hur jag få Gubben att fixa istället för att åka hoj är enkel.
Han har för tillfället ingen fungerande mc. Den står i källaren och snart, snart ska motorn på efter mycket fix. Tyvärr. Anar att det blir mer av hans intressen framöver. Men om jag häller socker i tanken kanske??? Hihi, skojar bara.


Inez har lov nu, ända fram till augusti. Idag sjöng hon en sång hon hittade på själv. Hon sjöng att hon ville att sommaren skulle vara slut så att hon får gå på dagis. I falsett.
Hihi, bra hon trivs där iaf...

Hoppas att det är bra med er!
Kram Hanna