onsdag 25 juni 2008

Gott & Blandat

Jag har fotat lite här hemma nu på kvällen. Tänkte visa lite bilder.

Idag har sonen varit ännu en dag på Fotbollsskolan. Han verkar trivas. Tyvärr är han 6 år och har glömt vad de gjort, ätit och vad som hänt så jag vet inget jag! Stannade en liten stud imorse och kikade. Ledaren körde lite tävlingsmoment med sonens grupp. Killar i åldern 5-7 år. Slutade med att halva gänget var sura för att de inte hann på bolllen :( Trist att det måste vara på allvar redan från början. Måste det tävlas på den nivån? Vad är det för fel på att leka och ha roligt med bollen?


Här är en fågelholk jag hittade på Mio för ett tag sedan. Den föll mig i smaken och dessutom var det 70% rabatt, nästan gratis, så jag slog till på 3 stycken :) Har dem utspridda i huset nu.

Sonen ritade en midsommarteckning som sitter upptejpad på våran innerdörr. Jag tycker mycket om när barnen visar sina konstnärliga talanger. Apropå det så har barnen pysslat lite idag. Dagens skörd blev:

  • instument gjort av toarullar med makaroner i
  • partyhattar
  • kontaktbok med info om diverse lekar


Den här tavlan älskar jag. Tror inte jag visat den tidigare. Det är min "gamla" arbetskamrat L som kläckte den fina ideén. 2 vita ramar. Hönsnät i bakgrunden. Vingar. En halv vitmålad dalahäst. Har en likadan där bakändan syns. L, saknar dig mycket! Jobbet är inte detsamma utan dig!


Semesterliteratur. Jag har börjat på min första Camilla Läckberg bok. Den är bra, men inte riktigt en sträckläsningsbok. Fast det är inte många som är lika bra som "Skam" av Karin Alvtegen.

Kolla bara. Så här ser vårat skolställ ut i slutet av dagen. Blir matt av bara synen. Vi borde verkligen göra något åt vår skosituation. Liten dotter är värst. Hon har 8 par skor framme på bilden. Vad gör man? Aha, sluta köpa nya skor säger ni? :)

Idag har dottern haft en jämngammal kompis på besök. Vet ni, det är en fröjd att ha två 4-åringar i huset när de leker så bra som idag. Idag överraskade de med att städa undan efter sig. Utan att jag sa till. Kanske det lönar sig att tjata och vara ihärdig. Vad tror ni?


Jag har beställt väggord från "My first room" och så blev resultatet när jag klistrade upp de på vårat sidofönster. Blev jättenöjd. Ska bli spännade at få ett utlåtande från mannen.



Närbild på siffrorna. Nr. 37.

Nu väntar sängen!

Kram på er!


Inga kommentarer: