lördag 3 maj 2008

Boktips



Jag har just läst ut en jättebra bok! "Mig äger ingen" av Åsa Linderborg. En kärleksförklaring från en dotter till en pappa som en av mina klasskompisar recenserade boken! Stämmer bra. Den är kärleksfull, fin och ful av hopp. Jag gillar den skarpt och den rekomenderas.
Vi läser om Barns Miljöer i skolan och jag har läst diverse böcker i ämnet. De flesta är hemska, gripande och mycket sorgliga. Denna är inte jobbig att läsa som "Kärlek och stålull" eller "Kirre". Den är bara mycket bra och man fåller en tår eller två av glädje! Dessutom innehåller den en bit svensk historia så den är läsvärd även för den skull.

1 kommentar:

Susannes Smultronställe sa...

Tyckte också mycket om den!! Sen blev den ju extra kul eftersom den utspelar sig i min stad - så man känner igen allt hon skriver.
Mycket bra bok!!