måndag 19 maj 2008

Gott & Blandat

Kom på att det var länge sedan jag visade något från vårat hem. Här är det senaste jag gjort. Två små hyllor i vårat sovrum. Man kan se mönstret av det fina tapeten. Vi har snedtak som synes så det är lite svårt att få till väggarna. Har även köpt en LACK hylla från IKEA men vi får se vart den hamnar. Kanske i sovrummet eller i lekrummet. Sonen har ritat den fina inramade gubben. Jag älskar när barnen ritar och har sparat mycket. Lite är inramat och sitter uppe.


Igår klippte barnen sönder ett par strumpor som dottern hade på sig och som fått ett hål. Nu blev det fler hål och sonen gjorde en handdocka med mun. Han målade den med ögon, näsa och sen blev den prickig. Han hade den med sig till MAXI men höll den under jackan. Vågade inte visa den sa han. Vid läggdax ville han inte ta av sig den. Ikväll när han skulle sova sprang han runt och letade efter ormen. Han kunde inte sova utan sin orm. Ser ni, där ligger den och sover med sonen med smutsfläckar och allt. Nu lär den väl inte få gå ett varv i tvättmaskinen frivilligt?



Vi har varit hemma hos S och hälsat på. Mina barn är inte sååå roade av att leka med tvilling-tjejjerna på två år. Men mamma S hon gjorde ett smart drag. Hon stoppade ner alla 4 i ett bubbelbadkar och vips var situationen en annan. De lekte och hade skoj! Nästa gång jag säger att vi ska dit lär de komma med utan tjat :)


Sonen ska ha fika med till skolan så jag har bakat Kladdmuffins med Kladd! Måste väl provsmaka en så jag känner att de går att äta. Nu när de ska bjudas på och allt. Receptet är från duktiga A på mitt jobb som alltid bakar så gott och bjuder oss andra mindre bakglada.



Jag sitter och gör utvärdering från min utbildning. På fredag är det sista dagen! Helt säkert blir det en dag med många tårar när alla ska ta farväl. Vi har kommit varandra nära och haft ett roligt och fint år tillsammans. Eller hur? Sen vankas det jobb från 1 juni! kan inte fatta att jag varit borta ett år, redan!
Nu måste mamman få en omgång i duschen och sen är det natti!
Kram!

Inga kommentarer: