lördag 10 maj 2008

Jordgubbsland mm



Nu var det ett tag sen sist. Har haft fullt upp. Sen får man väl säga att det fina vädret gör att man är ute från morgon till kväll.

Idag har vi (läs mannen) grävt bort en stor jordhög där det ska bli land. Barnen vill ha jordgubbar och morötter. Mamma och pappa vill ha sallad och gräslök. Vad det blir? Vi planterar så får vi se vad det blir i slutändan. Alltså, vad som överlever. Jag är ju som sagt ingen trädgårdsmänniska men idag ska ni veta att jag har varit i trädgården så gott som hela dagen och rensat och snyggat till. Ja, har tvättat, lagat mat, hämtat sonen, pratat med syrran och grannar och haft besök av svärmor. Men resten av tiden var det trädgårdsarbete :) Mannen har iallafall jobbat med rasande fart. Ska bearbeta honom lite så kanske det blir en ny och snygg gungställning till barnen också.

Vad har mer hänt? Stockholmsresan ja. Vi åkte tåg fram och tillbaka. Ett museibesök och god lunch. Gick i lite butiker. Mest på måfå. Köpte kläder till barnen och en plånbok åt mig. Det var det hela! Vi åt en god chokladbrownie med mjukglass på och sen var det dags för hemresa. Lite synd att vi åkte på klassresa men ändå kanppt såg varandra i storstaden. Alla hade bråttom till sitt och ville hinna med så mycket som möjligt. Men, så blev det!

Vi har grillat med grannarna och barnen har lekt med alla kompisarna. Nu på kvällen var det 10 barn som cyklade och hade roligt tillsammans. Vi bor så bra! Önskar ett nytt hus men samtidigt inser jag att vi aldrig kommer att flytta från detta. Det är ju vårat.

Nu är det midnatt och Lisa ska natta. Imorgon ska vi rensa häcken och åka cross med sonen. Ska köa sommarkläder åt mig - om jag hinner! Kram!



Inga kommentarer: