måndag 12 maj 2008

Fotboll



Idag började sonen spela fotboll. I lag. Tidigare har det varit Bollek men nu tillhör han P-7 i klubben. Wow, vi har en riktig fotbollskille i familjen. De är så söta när de är 6-7 år och spelar boll. Idag var det blandat tjejjer och killar och så tycker jag det kan vara i lägre åldrar. Är det verkligen så stor skillnad på flickor och pojkar när de är 6-7 år? En mamma protesterade direkt, hon ville ha uppdelat. Själv tror jag det är bra för båda könen att blandas. En sporre för tjejjerna, eller?
Jag kunde konstatera att sonen har växt på längden. Han har en typisk 6-årings kropp med långa smala ben. Syntes väl i fotbollskläder att han dragit ut på längden.
Hoppas det håller i sig, med fotbollen alltså!
Idag har jag pluggat och efter jag hämtat barnen inhandlade vi jord och frön. Barnen valde och liten dotter tycker det är mycket spänade. Tyvärr var jordgubbsplantorna slut så de får vi ragga på anant håll imorgon. Landet är fårdigt men så får vi göra imorgon! Bild kommer senare!

2 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Kul med en fotbollskille! Visst kan de blandas i den åldern! Förstår inte vad som skulle vara fel i det.

Ska bli spännande att se erat nya land med jordgubbar...

Hade tså gott!!!
Kram Hanna

Anonym sa...

Vad roligt!!!
-Extra kul om du hoppas hans långa fotbollsben håller i sig! ;)
Vad duktig du varit i trädgården! Du får lägga ut lite bilder här sen så vi får se :)
Kram kattis