måndag 26 maj 2008

Mors Dag och blommande äppelträd

Vi firade inte Mors Dag mer än att mannen och dottern hade plockat en bukett på morgonen och barnen ritade varsin teckning. Lagomt! Dessutom fick jag välja middagsmat så det blev Tacos! Vi gjorde en utflykt till ett fint ställe i stan där barnen badade fötterna och mamman och pappan låg under en björk, pratade och kikade på barnen som försökte fånga fiskar från bryggan.



Den här teckningen fick jag av liten dotter. Det är ett slott, fåglar, moln och träd. Mycket fin tycker jag! Se också vad fint hon skriver fast hon bara är 4 år.


Sonen har ritat ett dagis. Barn och fröknar är på väg till matsalen för att äta. Sonen tycker mycket om att rita och gör det mer än dottern. Jag sparar nästan alla teckningar. Får väl ta fram dem när jag sitter på hemmet och titta och tyda :)



Här är buketten som plockades från vår trädgård. Bidde väl ganska bra tycker jag. Hade inte uppskattat en köpt bukett mer. Blev jätteglad bara att de kom ihåg. Sambon gör inte alltid det och iår ville jag inte påminna dem!



Fotade vårat törsta äpelträd som blommar för fullt. Till vänster syns våran paviljong som sambon byggt. Den är bra för det blir skugga där och är skön att sitta i även varma sommardagar.
Dusch, hänga tvätt och plocka frm till morgondagen. Sedan blir det godnatt. Börjar redan 7.30 och då ska två barn lämnas på två olika ställen så det blir att ställa klocan tidigt. ZZZzzzz...
Kram Lisa

3 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Lisa!
Visst är det kul om man blir ihågkommen på mors dag utan att behöva påminna först. Sa inte heller något i år, och de kom ihåg ändå. Vad glad man blir! :-)

Angående busplingarna... Har hört att de även kastat ägg på fönstren uppe på gatan ovanför (K-gatan). De har även varit in på folks gårdar och härjat. Finns tydligen bevis på det. Väldigt irriterande att de håller på som de gör, när det annars är ett så himla bra område. En av killarna som varit med bor på "Å"-gatan. Jag var dit och pratade med hans mamma, var sååå förbannad när de kastade hårda saker på rutan... Sedan dess har de inte kommit hit igen. Fast de har varit hos andra. Tycker att något borde göras på allvar, det ska ju inte behöva vara så att ungar sabbar. Ok om de busringer IBLAND. Det gör väl alla (nästan då) någon gång i livet. Vet inte hur du menade med cykeln, men en av de bor där. Många katter med.

Ha det så gott!
Kram Hanna

Anonym sa...

hej hej... kul att läsa din blogg... ses ju inte så ofta så det är bra med lite uppdatering... har du börjat jobba nu? kommer in imorron kväll om jag hinner...
jo du... midsommarfest hos oss... ni är välkomna i år igen... vore trevligt... massor av kramar... /ida

Lisa med hem sa...

Ida: Tack för den inbjudan. Ska lägga på minnet så hör vi av oss om vi kommer.

Jag börjar jobba på söndag. In i bunkern igen :)

/kram Lisa