torsdag 1 maj 2008

1 maj


Idag är det första Maj. Knappt man kan tro att det gått så snabbt. Börjar bli grönt i trädgården, det lilla vi nu har. Våran tomt är på 1000 kvm men vi har inga rabatter. 4 äppelträd, 1 päronträd, 1 vinbärsbuske, 1 krusbärsbuske, hallonhäck, pioner och rabarber. Det var nog det hela. Jag önskar att jag hade intresse eller framförallt viljan att göra en fin trädgård. Men jag vet inte ens vart jag ska börja. Ska fråga om någon vill ge mig ett råd eller två. Skulle vilja ha någonting.

Igår var det familjegrillning-premiär. Vi hade några goda väner och grannar här. Väldigt gott blev det i sin enkelhet. Grillar fläskkare´, kulpotatis och gucamole. Till det en ljuvlig sallad som duktiga J gjort: ruccola, coctailtomater, gurka, paprika, fetaost, nötter och över det en limeolja. Perfekt! Vi smällde lite smällare och gick ner till brasan vid 21-tiden. Stort fyrverkeri och barnen träffade kompisar. Mycket trevligt och nyktert!

Idag har jag: Tvättat bilen! Köpte den i augusti och den har nog...humpf...inte blivit tvättad invändigt sen dess. Har ju tänkt göra det, såklart, men ja ni vet, tiden går. Men nu är den fin! Sambon påpekade att den var sunkig men nu är den skinande ren!

Sonen har varit på kalas på ett Framtidsmuseéum. Mycket trevligt tyckte han! Det var en klasskompis som fyllde 7 år. Bra ställe att ha kalas på. Men vi har, med vilje, undvikit att ha sådana kalas just avcden anledningen att jag tror det blir en för stor grej och barnen (läs föräldrarna) vill överträffa varandra. När sonen fyller 7 hoppas jag han vill ha ett lugnt kalas med de bästa kompisarna. Vi får se vad lille herrn säger! Liten dotter bjöd bara sina närmaste sist och det blev ett stilla prinsesskalas. När sonen fyllde 6 invaderades huset av 15 ungar som under 2 timmar löpte amok. Huga!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, vet hur det känns med 15 ungar hemma! Sist valde vi att ha ett bowlingkalas för Elias och det var jättebra. Då fick han bjuda alla han ville och de tyckte det var toppen!!! Lillebror har fortfarande kalas hemma, och det var 12 barn här sist. Det är intensivt! :-P
Ha det!

/K