onsdag 7 maj 2008

Mörka moln



Ja, inte på himlen men idag är det en sådan dag, ni vet när man bara undrar om livet inte blir mer än så här. Jag kommer ihåg känslan när jag just fått mitt första barn. Nysnittad och med en liten bebis som åt jämt undrade man om livet alltid skulle vara så. Skulle det inte bli bättre än så? Nu i efterhand är, såklart, barnen det bästa som hänt och inget man vill välja bort. Men ändå. Tristessen i livet kan göra mig galen. Ändå är jag en person som gillar att gå hemma och pyssla, jag gillar att sitta i min fotölj och läsa en bok endag. Men ibland känns det som jag saknar något. Som att jag vill ha något mer.

Imorgon känns det säkert bättre!

Imorgon blir det tågresa till Stockholm med klassen. Spännade och trevligt! Rapport kommer senare.

Imorse tyckte min 4-åriga tjej att vi hade ett smutsigt badrum.

Liten dotter: "Mamma, kan vi inte städa badrummet när vi kommer hem?"
Det var just vad hon gjorde när jag dammsög nedervåningen! Hon städade! Inte ila för en 4-åring va? Tror ni hon har fått en extra städ-gen eler nåt?

Vi har fått ett lekland i vår stan och barnen har varit dit en gång. Det kostar 200:- för båda barnen så vi har pratat om att vi kan gå dit men inte så ofta.

Liten dotter:"Mamma, nästa gång storebror är hon en kompis kan väl vi gå på leklandet. För då blir det väl inte så dyrt?"

Tänk dessa barn vad de kan räkna ut!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vad duktig din 4-åring är och vad hon kan räkna ut:)!! Min är envis så dagis suckar, faktsikt, hon ger dem en match just nu:)!

Med de mörka molnen, visst känns det igen! Precis så där kan även jag känan ibland, trots att man gillar att vara hemma egentligen och allt! Tror det hör till. och får en att uppskatta de glada stunderna bättre. Inte vorde det kul i längden att alltid vara glad, eller man skulle inte uppskatta det lika mycket:)?

Ha det gott!