tisdag 20 maj 2008

Snart skolavslutning



Idag hade vi betygsamtal med vår lärare. Då slog det mig! Vi är klara med utbildningen (1 år) och på fredag går vi skilda vägar. Vi som haft så roligt och kommit varandra så nära. Tår i ögat! Eftersom vi är spridda ända frånGävle och Mora kommer det vara svårt att hålla kontakten med alla 29 men vi har spikat datum för återträff i september så får vi väl se. Vore skoj om man kunde fortsätta träffas. Vissa kommer man ju såklart att träffa oftare och vissa kanske man träffar så ofta att man hinner tröttna ;)

Hur som! Var jättenervös inför betygsamtalet med vår lärare. Inte för att jag trodde jag skulle bli underkänd eller för att jag skulle ha gjort dåligt ifån mig. Mer inför mötet elev - lärare. Men det gick jättebra. Över förväntan och jag fick högsta betyg i allt. Får man skriva det? Jag menar det känns lite skrytigt. Men jag fick det och hon sa att hon tyckte att jag absolut skulle fortsätta utbilda mig. Att jag var duktig! Tänk, 37 år och få höra att man är duktig. Min mamma sa aldrig att jag var duktig i skolan fast jag hade toppbetyg. Ja, det är sannerligen aldrig för sent! (Tack! Ulla)

Jag har inte bestämt vad det ska bli av mig men något ska det bli! Säkert är att det blir en sorglig dag på fredag och jag som gråter så lätt kommer få torka tårar tårar i mängder.

Nu måste jag sova. Imorgon är det skoldag med skogsutflykt! Sov gott!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men Grattis till toppbetyg..kul!!
//J

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Lisa!
Grattis till betyget! Inte illa! Men det är väl så det ska vara om man ska bli lärare! En fördel om man är duktig då.. :-)

Sköt om dig!
Kram Hanna

Susannes Smultronställe sa...

Vad roligt!!!
Härligt med beröm och särskilt välförtjänt sådant!
Vad har du läst för utbildning? *nyfiken*

Anonym sa...

Grattis Lisa! Roligt med höga betyg och att du hittat suget efter att plugga vidare. Jag tycker ju att du valt rätt i livet. Jag menar, du har nu alla möjligheter att arbeta med båda dina största intressen! :)
Tack för att du delar med dej av ditt liv på bloggen. Jag ääälskade bilden som du ramat in på hyllan :)
Kram kattis

Lisa med hem sa...

Tack för alla grattis. Vi får väl se om det lönar sig med bra betyg eller om det inte spelar någon roll! Käns bra iallafall!

Kram Lisa